Goji – sanatate cu contraindicatii?

Cunoscute si sub numele de catina de garduri, fructele de goji sunt fructe de culoare rosie, cu un gust asemanator cu cel al merisoarelor.  Fructele goji chiar au proprietati uimitoare care au devenit foarte populare.

Conform ultimelor studii, aceasta planta aparent banala are foarte multe proprietati extrem de benefice pentru organism.Cu trecerea timpului s-a demonstrat ca aceste fructe pot trata multe probleme de sanatate, de ex.: hipertensiunea arteriala, diabetul zaharat, febra

goji produs
fructe goji

Fructele pot fi folosite in compozitia ceaiurilor de plante, sucurilor, vinurilor si medicamentelor.

Foarte bogate din punct de vedere nutritional dar slabe din punct de vedere caloric, fructele goji sunt o sursa bogata de fibre si un puternic antioxidant, fiind de mare ajutor inpotriva virusurilor si bacteriilor.

CATEVA BENEFICII ALE FRUCTULUI GOJI

Ingredient excelent pentru ochi sanatosi si piele frumoasa

Bogate in zeaxantina, antioxidant de pret pentru prevenirea imbatranirii pielii din cauza radiatiilor solare, fructele goji au fost introduse si in industria cosmetica. Extractul de goji din produsele cosmetice previn apariția petelor, a ridurilor chiar si tratează unele afecțiuni ale pielii, precum eczeme, psoriazis, dermatită, rozacee. Recomandate și pentru tenul cu acnee, deoarece ajută la reducerea iritației pielii si a inflamatiei.

Sursa bogata de antioxidanti si nutrienti

Fructele goji au un continut ridicat de vitamine si minerale, avand mai mult fier decat spanacul si mai mult beta-caroten decat morcovii.

Iti dau o stare de bine

Goji au efecte energizante, combat oboseala, imbunatatesc digestia si scad nivelul de stres. Datorita conținutului mare de proteine și carbohidrați, feructele goji dau o stare de bine.

Mentin nivelul de zahar din sange

Aceste fructe iti pot potoli pofta de dulce, scazand nivelul de zahar din sange. Au capacitatea de atenua rezistenta la insulina si de a creste toleranta la zahar.

Ajuta la normalizarea tensiunii arteriale si previn bolile cardiace

Ajuta combaterea tumorilor canceroase

Ajuta la mentinerea sanatatii ficatului, un bun tonic

Benefice inimii

Ajuta la slabit

DOZA RECOMANDATA

In mod regulat, pot fi consumate zilnic cate 8-16 grame de goji.  In scop terapeutic doza va fi mai mare dar NU trebuie sa depaseasca 100 grame pe zi.

CONTRAINDICATII

Goji nu se consuma fara masura la o masa si este indicat un consult inainte de consumul pe termen lung. Poate provoca efecte adverse pentru cei care sufera de boli cardiovasculare sau diabet. In aceste cazuri, recomandam consultarea unui medic inainte de a le consuma iar in cazul alergiilor la polen,fructele goji nu sunt recomandate.

De unde stiu ca beau un suc cu adevarat natural?

sucuri naturale, bio,
Sucuri Bio

Cu totii dorim ce este mai bun si de aceea incercam sa consumam sucuri naturale. Dorim sa suplinim astfel lipsa consumului de fructe si legume.

Sucurile naturale  fac parte dintr-o alimentatie echilibrata, care asigura vigoare a organismului. Ele asigura regenerarea celulara, tratarea a numeroase afectiuni si detoxifiere, fiind recomandate de medicii nutritionisti.

Sucurile pot fii benefice sanatatii prin ingredientele pe care le contin, ele pot deveni nocive atunci cand nu sunt altceva decat lichide care furnizeaza zaharuri in exces si aproape deloc nutrienti esentiali.

Ce inseamna un suc natural?

Sucul natural este obţinut numai din fructe sau legume coapte, proaspete, îngheţate sau congelate. Ele, conform legislaţiei, nu pot conţine alte arome, decât cele obţinute din fructele sau legumele din care produsul a fost făcut.
Aceste sucuri de fructe NU ar trebui să conţină zaharuri. Culoarea şi aroma provin din fructele sau legumele din care a fost obţinut sucul, nu din aditivi care schimba culoarea sau gustul. Din acest motiv, de exemplu, sucurile de mere sunt mai acre sau mai dulci,în funcţie de merele din care acestea au fost făcute.

Cateva tipuri de sucuri:

  • Suc făcut acasă sau la raioanele din supermarket-uri: nu conţine vreun conservant sau zahăr. Trebuie consumat cât mai repede deoarece nu rezista numai cateva zile.

 

  • Suc de fructe bazat pe suc concentrat: în funcţie de tratament şi diluare, are vitamine şi minerale, dar în doze variabile. Când este pus în sticla,se adaugă diverse arome, zahăr, acizi alimentari sau sare si se dilueaza cu apa.

 

  • Nectarul: contine şi aditivi, este compus din suc de fructe concentrat şi piure de fructe – de la 25 la 50% fructe, zahăr – maxim 20% şi apă.
  • Suc de fructe la cutie: facut 100% din fructe, acesta nu conţine nici conservanţi, nici zahăr. Poate rezista chiar si o luna de la dechidere pentru ca nu a fost diluat înainte de a fi pasteurizat.
  • Băuturi de fructe: in general aceste bauturi contin  10% fructe, apă, zahăr, extracte din fructe, arome naturale şi acizi alimentari.Nu prea mai putem sa le numim sucuri.
  • Sucurile carbogazoase: au un procent de „fructe” de sub 4% si foarte nesanatoase. Acestea nu sunt recomandate deoarece nu sunt nutritive.

CELE MAI BUNE 5 SUCURI:

Conform specialistilor in nutritie, primele 5 locuri sunt ocupate de:

sucul de rodii
sucul de afine
sucul de noni
– sucul de acai
– sucul de cirese

Sucul de rodii

Chiar daca furnizeaza numeroase calorii, sucul de rodii ofera o mare cantitate de antioxidanti care au proprietati anticancerigene si care protejeaza celulele creierului.

Sucul de merisoare

Are un efect semnificativ asupra sistemului imunitar. Este bogat in vitamina C, iar o cura cu suc de merisoare neindulcit previne acumularea de bacterii in aparatul urinar si trateaza infectiile de tract urinar.

Sucul de afine

Acest suc s-a dovedit a fi util in prevenirea tulburarilor de memorie care apar odata cu inaintarea in varsta.

Sucul de acai

Originare din America de Sud, fructele de acai contin mai multi antioxidanti decat merisoarele, afinele, sau murele, deci ajuta organismul in mentinerea sanatoasa a celulelor.

Sucul de cirese

Benefic la nivel muscular prin proprietatile sale anti-inflamatorii.

CELE MAI NOCIVE SUCURI PENTRU SANATATE

Energizantele: benefice sportivilor in special, care elimina electroliti si carbohidrati prin transpiratie, consumate datorita efectului tonic pe care il au, asemanator cu cel al cafelei.

Bauturile carbogazoase: cu un continut caloric substantial (circa 315 calorii si 79,5 g de zahar la fiecare 500 ml), aceste bauturi favorizeaza acumularea gazelor in intestine, nu au nicio valoare nutritionala, indiferent de aroma si marca.

Apa aromatizata: acest tip special de bauturi racoritoare, apa cu diverse arome (lamaie, mere verzi, menta, caise, capsuni etc) in realitate, contine mai putin zahar decat o bautura carbogazoasa si  putine proprietati nutritive.

Hidratarea regulata si sanatoasa cu bauturi neacidulate si un continut bogat de vitamine ajuta la o buna funtionare a organismului si da un plus de energie in fiecare zi.